• Wybierz grupy
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną Przewodnika EduBroker przygotowanego przez firmę EduBroker Sp. z o.o. zgodnie z wybranymi przeze mnie tematami (zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.).
*pola obowiązkowe

Efektywny Proces Zakupowy V edycja

Efektywny Proces Zakupowy V edycja

Dlaczego warto wziąć udział w spotkaniu?

Kiedy byłem jeszcze handlowcem i większość czasu spędzałem ze słuchawką przy uchu, zadzwoniłem raz do jednego starszego przedsiębiorcy, który zakładał swój biznes jeszcze w początku lat dziewięćdziesiątych. Opowiadałem mu o korzyściach płynących z obsługiwania go przez firmę, którą reprezentuję, a on słuchał z zaciekawieniem i wtrącał co jakiś czas mądre pytania, wyciągając ze mnie informacje. Wiedziałem już wtedy, że żeby sprzedawać, trzeba ludzi słuchać, zamiast mówić. Świadomy tego, że być może mój rozmówca sam chce mi coś sprzedać budowałem relację łudząc się, że właśnie ją pogłębiam dzięki czemu sfinalizuję transakcję. Tego w końcu ode mnie oczekiwano. Finalizacji rozmów handlowych, powiększania koszyka, zarabiania dla firmy pieniędzy.

Tamtego dnia nic nie sprzedałem, a jednak zarobiłem pieniądze dla firmy.

Wyobraźcie sobie Państwo pokój, w którym siedzi kilkanaście osób oprócz Was. Osób z podobnych działów, które pracują w tej samej branży, mają podobne zadania, ale mają inną perspektywę. Inaczej widzą te same problemy. Inaczej je rozwiązują. Jedna z osób omawia przypadek, z jakim zetknęła się w swoim środowisku pracy, w procesowaniu którego brała czynny udział. Opowiada, a Wy zadajecie pytania, pytacie o szczegóły, o rzeczy Was interesujące, wreszcie; dzielicie się własnymi doświadczeniami, porównujecie. Rozmawiacie ze sobą.

Czy w ten sposób można dla firmy zarobić pieniądze?

Polski rynek farmaceutyczny jest mocno konkurencyjny. Zarabianie pieniędzy w środowisku konkurencyjnym polega na optymalizacji kosztów, obniżaniu wydatków, podnoszeniu zysków. Jednym z ważniejszych departamentów w każdej firmie farmaceutycznej jest marketing. Biorąc pod uwagę prawo farmaceutyczne i prawo reklamy w Polsce, chcąc promować leki aby wyprzedzić konkurencję marketing musi ściśle współpracować z działem prawnym i compliance. Braliśmy to pod uwagę tworząc agendę spotkania, na które Państwa zapraszamy.

Dobra komunikacja między działami zwiększa obroty, tak jak wymiana wiedzy między konkurencyjnymi firmami.

Starszy pan z początku mojej opowieści nic ode mnie nie kupił. Prowadził firmę, która nie potrzebowała usługi, którą sprzedawałem. Rozmawiał ze mną i pytał, bowiem jego syn zaczynał działalność gospodarczą i inwestował silnie w reklamę – może mógłby mu coś podpowiedzieć? Opowiadałem więc chętnie, bo dobrze mi się z nim rozmawiało, ale jedna rzecz nie dawała mi spokoju do końca:

„Dlaczego, skoro wiedział Pan już na początku, że moja usługa nie jest Panu potrzebna rozmawiał Pan ze mną dalej?” – spytałem.
„Widzi pan…przez te wszystkie lata prowadzenia firmy nauczyłem się jednej rzeczy; ŻEBY ZARABIAĆ PIENIĄDZE TRZEBA Z LUDŹMI ROZMAWIAĆ. Nie każda rozmowa musi się kończyć transakcją”.

Jego syn zadzwonił do firmy pół roku po moim odejściu. Podwoił obroty kwartalne firmy, w której pracowałem. A ja dostałem miły telefon od prezesa.

Zapraszam Państwa do uczestnictwa w spotkaniu. Zapraszam do rozmowy, wymiany doświadczeń, wzajemnego słuchania siebie nawzajem.

KUP BILET