• Wybierz grupy
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną Przewodnika EduBroker przygotowanego przez firmę EduBroker Sp. z o.o. zgodnie z wybranymi przeze mnie tematami (zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.).
*pola obowiązkowe

Jak dobrze zaprezentować się podczas rozmowy kwalifikacyjnej?

08 października 2012

Dobre zaprezentowanie się podczas rozmowy kwalifikacyjnej jest jednym z głównych czynników decydującym o wyborze kandydata. Im jest on lepiej przygotowany do rozmowy rekrutacyjnej, tym większe ma szanse na objęcie wymarzonego stanowiska. Z mojego paroletniego doświadczenia w branży rekrutacyjnej wynika, że wielu potencjalnych kandydatów zupełnie nie zdaje sobie z tego sprawy. Dlatego pragnę przedstawić kilka propozycji, które pozwolą potencjalnym kandydatom uzyskać istotną przewagę nad innymi podczas kwalifikacyjnego interview.

1. Co należy, a czego nie wypada robić podczas rozmowy rekrutacyjnej:

• powinnaś być na czas: zarówno spóźnienie się jak i przybycie sporo przed czasem nie wygląda dobrze w oczach osoby, która będzie prowadzić spotkanie

• przy powitaniu uśmiechnij się, to bardzo ważne, aby zrobić pozytywne pierwsze wrażenie

• twój strój powinien być schludny, oficjalny i zarazem skromny, świadczy to bowiem o twoim profesjonaliźmie i zaangażowaniu

• nie przerywaj rozmówcy

• mów o swoich pozytywach i sukcesach, nie mów zaś sama o swych negatywnych cechach - chyba, że spyta cię o to rozmówca

• nie odpowiadaj pytaniem na pytanie bądź słowami tak / nie, a swoje odpowiedzi argumentuj

• nie ujawniaj spraw poufnych swojego obecnego (i także byłego) pracodawcy, oznaczałoby to, że możesz wynosić tajne informacje z firmy, co mogłoby uczynić Cię osobą nie godną zaufania

• nie przedstawiaj obecnego bądź byłego pracodawcy w złym świetle

• nie podejmuj tematu wynagrodzenia na samym początku rozmowy

• mów wyraźnie, niezbyt cicho, mów nie za szybko, ale też nie za wolno

2. Mowa ciała:

• twój uścisk dłoni powinien być mocny i zdecydowany, uścisk tzw. „śniętej ryby” jest odbierany przez drugą osobę bardzo negatywnie, świadczy o tym, że osoba taka jest niezdecydowana i nie jest pewna siebie.

• podczas rozmowy utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą, oznacza to, że jesteś pewna siebie i wiarygodna w tym, co mówisz.

• możliwie często uśmiechaj się podczas rozmowy

• zachowaj wyprostowaną postawę ciała, staraj się nie garbić

• jeżeli podczas rozmowy jest więcej niż jeden rozmówca, obdarzaj wszystkich uwagą i zainteresowaniem

• nie gestykuluj zbyt intensywnie lub gwałtownie, świadczy to bowiem o twoim zdenerwowaniu

• co pewien czas przytakuj rozmówcy, oznaczać to będzie, że jesteś zainteresowana tym, co on mówi oraz o tym, że go słuchasz

Pamiętajmy, że najdrobniejszy szczegół może zaważyć na całości procesu. Wykorzystując powyższe propozycje, twoje szanse podczas interwiew znacznie wzrosną, gdyż doświadczony Headhunter zwraca na to wszystko uwagę bardziej niż mogłoby się wydawać! Dotyczy to również rozmowy z potencjalnym pracodawcą, który jest wyczulony na każdy szczegół w naszym zachowaniu. Zbudowanie pozytywnego klimatu buduje podstawę do zaufania, aby przyszły pracodawca otworzył nam drzwi do swojej firmy.

Autor: Anna Andrzejczyk
Development Manager / Trener Biznesu
Adeptia Centrum Rozwoju Biznesu
www.adeptia.pl

 

Polecane artykuły:

  • Gry szkoleniowe- udawane nauczanie czy rzeczywiste podnoszenie kompetencji pracowniczych

    Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki.
    Czyżby?...
    Słowa Glenna Domana z pewnością odnieść można do sposobu, w jaki najszybciej rozwijają się dzieci. Pytanie: czy podwyższanie kompetencji prowadzone w formie zabawy jest słusznym rozwiązaniem w przypadku dorosłych? Na pewno innowacyjnym i coraz częściej stosowanym w firmach, zwłaszcza tych dynamicznie rozwijających się. Dostarczenie pracownikom jednocześnie nauki i zabawy w postaci gry szkoleniowej może przynieść wiele korzyści i znacząco przewyższyć standardową formę szkolenia. W jaki sposób?
     

    SZCZEGÓŁY
  • Treningi modułowe- nowoczesna metodologia szkoleniowa gwarantująca trwałe wdrożenie nabywanych umiejętności

    Czy zwykłe 2-dniowe szkolenia mają sens? Dlaczego po profesjonalnie przeprowadzonym szkoleniu efekty nie zawsze są trwałe, a zmiany bywają tylko chwilowe? Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest postrzeganie szkoleń jako jednorazowe wydarzenie, niczym plaster, który nalepia się na otwartą ranę, który nie leczy, a tylko zasłania i chroni przed dalszymi urazami.

    Powszechnie wiadomo jak badać potrzeby oraz jak sprawdzać atrakcyjność szkolenia po jego zakończeniu wśród uczestników. Co jednak z przygotowywaniem uczestników do procesu zmiany oraz wsparciem ich we wdrożeniu nabywanych kompetencji?
    Lekarstwem na tę dolegliwość jest wprowadzenie regularnego kształcenia rozłożonego w czasie.

    SZCZEGÓŁY